Get Adobe Flash player

2 października wraz z naszymi nauczycielami: Beatą Sawosz, Agnieszką Steć, Anną Radelczuk oraz Izabellą Antoszewską pojechaliśmy na wycieczkę do Sandomierza. Ojca Mateusza wprawdzie nie spotkaliśmy, ale zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był spacer wąwozem lessowym, którym wędrowała podobno sama królowa Jadwiga. Następnie zwiedziliśmy inne zabytki Sandomierza, między innymi Kościół św. Jakuba oraz katedrę. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie centrum Sandomierza. Miasto zostało pięknie odrestaurowane a przewodnik opowiedział nam historię założenia grodu i niektórych ważnych bitew tam stoczonych. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy były Ujazd, gdzie obejrzeliśmy zamek Krzyżtopór. Niegdyś była to ogromna budowla wzniesiona z wielkim rozmachem i przepychem. Dziś niestety zamek jest zrujnowany, ale pomimo wszystko robi ogromne wrażenie. Zachowały się piwnice, kuchnia, baszty, mury obronne, stajnie i niektóre komnaty. Trochę wyobraźni wystarczy, by odtworzyć sobie jego pierwotny wygląd.

Po takich wycieczkach wrażenia zawsze są niezapomniane i jest co wspominać. Pamiętajmy także o tym, że wycieczki zawsze nas bawią, ale i uczą.